Top
Weerbaarheid scholieren | Trabel | Weerbaarheid
fade
4302
page-template,page-template-full-width,page-template-full-width-php,page,page-id-4302,mkdf-bmi-calculator-1.1,mkd-core-1.2,tribe-no-js,wellspring-ver-2.2.1,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-down-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-dark-header,mkdf-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

Weerbaarheid scholieren

Trabel / Weerbaarheid scholieren

Weerbaar worden voor scholieren

”Even mijn appjes checken”, “Ik ga liever chillen”, “Waar moet ik beginnen?”, “Het lukt me niet om te plannen”. Herkent u deze situaties wanneer uw kind zich moet voorbereiden op een toets of examen? Er wordt nogal wat gevraagd wat vaak niet aan bod komt op school. Zo wordt er gevraagd dat uw kind moet kunnen omgaan met druk, grenzen kunnen aangeven en tegelijkertijd in staat zijn om een planning te kunnen maken. Wanneer er tegenslag is moet je kunnen doorzetten en positief over jezelf blijven denken.

Speciaal voor scholieren in het basis- en voortgezet onderwijs heb ik een weerbaarheidstraining ontwikkeld die aansluit bij specifieke behoefte van scholieren die moeite hebben met leren.

AbacuS bijlesinstituut helpt bij individuele kennisoverdracht, huiswerkbegeleiding, leren leren, plannen of een combinatie daarvan. De ervaren docenten bieden in een 1-op-1 context gerichte, vakinhoudelijke bijles en gestructureerde huiswerkbegeleiding, gewoon bij u thuis. Dit zorgt voor betere schoolresultaten. De weerbaarheidstraining voor scholieren van Trabel sluit daar nauw op. De training is gemaakt voor scholieren in het basis- en voortgezet onderwijs die moeite hebben met leren. Dat betekent: hulp nodig hebben bij focus behouden, concentratie, onzekerheid, zelfvertrouwen en taakgericht werken. Omdat elke scholier anders leert en andere hulpvragen heeft, ontwikkel ik elke training op maat.

Naar school gaan gaat hand-in-hand met mentaal weerbaar worden

Mentaal weerbaar worden bij studeren betekent dat uw kind zich bewust wordt van prikkels die kunnen afleiden. Je wordt mentaal weerbaar als je die prikkels de baas kunt blijven. We onderscheiden externe en interne prikkels. Bij externe prikkels gaat het om prikkels die van buitenaf komen en die je van je taak afhouden. Denk bijvoorbeeld aan muziek, lawaai of je telefoon. Interne prikkels komen van binnenuit. Dat zijn je gedachten en gevoelens. Je kunt bijvoorbeeld denken: ‘Ik kan het toch niet’ of: ‘Ik heb het vorig jaar ook gekund dus nu ook’. Beide gedachten komen van binnenuit, maar hebben een ander effect. Binnen de trainingen leer ik uw kind zich bewust te worden van de invloed van deze interne en externe prikkels en hoe je afleidingen de baas kunt blijven.

U weet dat uw kind het kan

Uw kind heeft de capaciteiten om de toets of het examen goed te kunnen maken. Maar u weet ook dat het hulp nodig heeft bij mentale aspecten:

Leren concentreren

Leren een taak af te maken

Minder beïnvloed worden door je omgeving

Leren te ontspannen

Positief over jezelf denken

Trots kunnen zijn op (korte termijn) resultaten

Mentaal weerbaar worden

Mentaal weerbaar worden bij studeren betekent:

Je grens kunnen aangeven

Bewust worden van je emoties

Focus kunnen aanbrengen

Een taak leren plannen en uitvoeren

Doorzetten bij tegenslagen

Beïnvloedingen de baas kunnen blijven

Vaardigheden om te ontspannen

Vergroten positieve eigenwaarde

Weerbaarder worden voor scholieren

Weerbaarheid & huiswerkbegeleiding voor het beste resultaat

abacus bijlesinsitituut Drenthe overijssel
Albert1-750

Wij merken dat scholieren moeite kunnen hebben bij het leren leren, plannen of een combinatie daarvan. In samenwerking met AbacuS Bijlesinstituut van Alina van Laar regio Zwolle -Emmen hebben wij daarom een weerbaarheidstraining ontwikkeld die speciaal gericht is op deze scholier en goed aansluit bij de huiswerkbegeleiding. De weerbaarheidstraining van Trabel richt zich op scholieren in het basis- en voortgezet onderwijs. De trainingen zijn geschikt voor scholieren die hulp nodig hebben bij focus behouden, concentratie, onzekerheid, zelfvertrouwen en taakgericht werken. Samen met AbacuS Bijlesinstituut van Alina van Laar werken we zo naar het beste resultaat voor uw kind.

Door de weerbaarheidstraining van Trabel leert uw kind:

  • Grenzen aangeven
  • Beïnvloedingen de baas blijven
  • Focussen op een taak
  • Positief over zichzelf (blijven) denken
  • Zich te ontspannen bij werken onder druk

Positieve gevolgen voor u en de omgeving van uw kind:

  • Minder spanningen in het gezin, doordat uw kind stress beter kan hanteren.
  • Meer rust en ontspanning bij uw kind in het aangaan van verschillende contacten buitenhuis, zoals: omgang met vrienden, sportvereniging of hobbies.

Ieder kind leert op een andere manier. Het ene kind leert sneller door verbale uitleg, het andere kind denkt meer in beelden. Vandaar dat ik de trainingen voor iedere scholier op maat maak. Samen met AbacuS Bijlesinstituut van Alina van Laar werken we zo naar het beste resultaat voor uw kind.

Wat is nodig om weerbaar te worden bij studeren?

    • Zelfvertrouwen en daardoor meer plezier in studeren
    • Focus kunnen houden ondanks afleidingen
    • Trots kunnen zijn op eerder behaalde successen
    • Weten hoe je kunt ontspannen bij studiedruk

Hoe werkt een weerbaarheidstraining bij huiswerkbegeleiding?

    • Bewustwording van afleiders en herkennen van situaties
    • Leren om aandacht en focus te kunnen vasthouden
    • Positief leren denken en jezelf waarderen
    • Leren hoe je je kunt ontspannen bij studiedruk

Bewegen centraal

Bewegen heeft een positieve invloed op de mindset van een mens. Dat komt onder andere omdat bewegen zorgt voor de aanmaak van stoffen waarbij je een lekker gevoel krijgt. Dat zorgt voor meer positieve energie. Bewegen zorgt er ook voor dat je minder bezig bent met gedachten, maar meer met je lijf. Door te bewegen kom je daardoor sneller bij je emoties en kun je sneller aan verandering werken. Bij de meeste coachsessies ben je verbaal bezig, ga je nadenken over wat je dwars zit en hoe je er mee om moet gaan. Je zit dan meer in je hoofd. Dat hoeft niet verkeerd te zijn, maar voor sommige kinderen en jongeren is bewegen een veel betere en snellere manier om zich bewust te worden van emoties en gevoelens.

Sport en spel als middel voor verandering

Bewegen wordt in de training gebruikt als middel om je bewust te worden van je ‘oude’ en ‘nieuwe’ gedrag. Zo gebruik ik bijvoorbeeld verschillende boks- of spelactiviteiten om je bewust te worden van je eigen grenzen, grenzen aangeven en grenzen herstellen en hoe je dat beter kunt doen.  Ook worden beweegactiviteiten gebruikt als een middel om uw kind te leren hoe structuur kan worden aangebracht. Ontspanningsoefeningen als yoga en mindfulness kunnen ook onderdeel zijn van de training ter vergroting van concentratie, rust of ontspanning. Bij alles staat het vergroten van het zelfvertrouwen van uw kind centraal.

Hoe ga ik te werk?

Ik vind het belangrijk dat er vertrouwen is tussen mij als trainer, ouder(s) en kind. Vandaar dat ik altijd start met een gratis kennismakingsgesprek. In dit gesprek raak ik op de hoogte van uw wensen en behoeften en die van uw kind. Ik vertel u graag wat u van mij kan verwachten. Als u met mij verder wilt, dan maak ik een trainingsvoorstel. Hierin worden doelen, hulpvraag van uw kind beschreven en werkwijzen. Ook maken we dan afspraken over tijdstip, locatie en kosten. Indien u en uw kind hiermee akkoord gaan, starten we de trainingen. De trainingen vinden plaats in Zwolle, maar in overleg kunnen we nader afstemmen. Een trainingssessie bestaat uit 6 bijeenkomsten van één uur

De werkwijze van Trabel bestaat uit de volgende fasen:

Fase 1: Gratis kennismaking

Het eerste persoonlijke contact vinden wij heel belangrijk. Trainingen afnemen en geven vraagt om wederzijds vertrouwen in elkaar. Vandaar dat de eerste ontmoeting begint met een gratis kennismakingsgesprek om te beoordelen of we met ons aanbod kunnen aansluiten bij uw wensen en behoeften.

  • Persoonlijk eerste contact
  • Hulpvraag van uw kind wordt verkend
  • Inzicht in thema’s voor een training

Fase 2: Trainingsvoorstel

Indien er een match is, maken wij een trainingsvoorstel. Met een trainingsvoorstel maken we de training op maat. Hierin staat beschreven: 1) de (hulp)vraag van uw kind en doel van de training 2) de centrale thema’s van de training en 3) praktische zaken zoals locatie, tijdstip training, kosten en overige randvoorwaarden.

  • Beschrijving van hulpvraag en doel
  • Inzicht in thema’s training
  • Inzicht randvoorwaarden training

Fase 3: Training

Als het trainingsvoorstel aansluit op uw vraag en dat van uw kind starten we met de uitvoering.

  • Trainingen vinden plaats in Zwolle, in overleg kan hiervan eventueel worden afgeweken
  • Begeleiden van uw kind op een voor hem/haar comfortabele plek en tijd

Fase 4: Evaluatie

De training wordt met u als ouder, en uw kind geëvalueerd. De resultaten worden aan u teruggekoppeld en met u besproken. Zo krijgt u: 1) inzicht in wat de training uw kind heeft opgeleverd en 2)  waar nog behoeften ligt bij uw kind. Ik kan u in deze fase graag advies geven over vervolgtrainingen (individueel/ groep) op het gebied van weerbaarder worden bij het studeren

Wilt u meer informatie over Trabel weerbaarheidstrainingen

Bent u geïnteresseerd in een weerbaarheidstraining voor uw kind, of wil je meer weten over de mogelijkheden? laat u dan gratis en vrijblijvend terugbellen om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Door dit formulier in te vullen krijg ik een notificatie en bel of mail ik u terug.

Ja! ik wil dat er contact met mij wordt opgenomen